Tatra 700 - 1

    Tatra 700 je silně modifikovaný sedan, který vychází ze svého předchůdce T613. Vzduchem chlazený motor V8 nad zadní nápravou o obsahu 3,5l, vícebodovém vstřiku a výkonu 200k nebo 4,35l a 234k. Dvou okruhové, vzduchem chlazené brzdy jako u T613, prakticky shodné. Absence ABS a Airbagu, jinak vůz vybaven klimatizací, servem, kůží, elektricky ovládaná zrcátka a sedačky Recaro, lednička, audio a video výbava Sony, možnost připojení počítače, palubní počítač...

   Tatry 700 jsou všechny Long, což znamená prodloužení zadních dveří a tím celé karosérie o 150 mm. Údajně ke konci výroby byl vyvinut airbag firmou Honda a ABS firmou Wabco, ale nedošlo k zkouškám za provozu. Problémy s vývojem airbagu byly snad z důvodů, které mi byly zaslány emailem: (zdroj osimak@atlas.cz, použit oříznutý email): Tatra 613 má velmi pevnou klec kabiny, na kterou navazují přední a zadní deformační zóny, které jsou velmi dobře navržené vzhledem k tomu, že kastle vznikla už v roce 1969. Co z toho vyplývá? Velmi nízké zpoždění při čelním nárazu, které je důsledkem dlouhé přední deformační zóny. Takže je problém nastavit senzory odpalující airbagy tak, aby nedocházelo k jejich aktivaci při menších nárazech, například při jízdě přes železniční přejezd. Velikost tohoto zpoždění, které se udává v násobcích G, dosahuje maxima okolo 20 G, což je asi 50% hodnoty maximálního zpoždění u dnešních aut (která jsou samozřejmě taky menší než dinosaurus Tatra). Tudíž proto se nedávaly airbagy do sedmistovky.



 

Hlavní technická data T700 - 1

Délka 5135 mm
Šířka 1800 mm
Výška 1440 mm
Rozvor 3130 mm
Rozchod 1532 mm
Celková hmotnost vozidla 2250 kg
Pohotovostní hmotnost 1840 kg
Největší rychlost automobilu 190 km/h
Zrychlení automobilu 0 - 100 km/h 10,8 s
Základní spotřeba paliva podle ČSN 12,5 l/100 km
Zdvihový objem 3495 ccm nebo 4,35l
Rozvod 2x2 DOHC
Jmenovitý výkon 148 kW (200 k) při 5750 ot./min. nebo 234k
Točivý moment 300 Nm při 4000 ot./min.