613 - 3 TRT

Tatra Runway Tester

přepsáno z reklamních materiálů...


    Speciální vozidlo Tatra 613-3 TRT je určeno k operativnímu měření adhezních podmínek povrchu letištních drah. Měřící zařízení je určeno k zajišťování adhezních měření povrchu silnic, dálnic a autodromů.

    Měřící zařízení do upraveného osobního automobilu TATRA 613-3 TRT je vestavěno včetně elektronické řídící a vyhodnocovací části. Snímání hodnot potřebných pro výpočet součinitele podélného tření je zajišťováno přídavným měřícím kolem poháněným hydrostatickým pohonem.

    V prostoru zadních sedadel vozidla je umístěno měřící kolo doplněné kolem referenčním. Spouštění obou kol na měřený povrch je prováděno hydraulicky. Nucený náhon měřícího kola je odvozen prostřednictvím hydraulického převodu od klikového hřídele motoru automobilu. Definovanou hodnotu skluzu měřícího kola je možné plynule měnit i v průběhu měřícího procesu.

    Referenční kolo zajišťuje snímání rychlosti a délku ujeté dráhy, údajů potřebných pro výpočet defrinované hodnoty skluzu měřícího kola.

    V závěsu měřícího kola jsou namontovány snímače horizontální a vertikální síly. Z naměřených hodnot je v reálném čase vypočítáván součinitel podélného tření.

    Pro režim testování povrchů je měřící zařízení vybaveno samoskrápěcím systémem se dvěma nádržemi o celkové kapacitě 400 litrů vody.

    Celý proces měření a vyhodnocování je řízen dvouprocesorovým mikropočítačem zabudovaným do přístrojové desky automobilu.

    Obsluhu měřícího zařízení zajišťuje řidič vozidla prostřednictvím tří tlačítek na panelu dálkového ovládání. Předvolba režimu práce je ovládaná klávesnicí na panelu mikropočítače.

 

 

Hlavní režimy práce:

Testování vzletových a přistávacích drah letišť konstantní, libovolně nastavitelnou hodnotu skluzu měřícího kola v rozmezí minimálně 0-60% s využitím samoskrápěcího zařízení.

Testování vzletových a přistávacích drah letišť v režimu pilového průběhu skluzu měřícího kola v rozmezí 0-99% s využitím samoskrápěcího zařízení.

Testování vzletových a přistávacích drah letišť v režimu optimálního skluzu měřícího kola, kdy součinitel podélného tření dosahuje maximální hodnotu s využitím samoskrápěcího zařízení.

Další možnosti praktického využití:

Testování všech typů pojezdových drah výše uvedenými režimy práce.

Měření brzdných účinků vzletových, přistávacích a pojezdových drah letišť uvedenými režimy práce.

    Všechny výše popsané režimy práce je možné používat i pro hodnocení kvality povrchů dálnic a všech typů silničních komunikací.

 

Technické údaje měřícího zařízení

Provozní rychlost měřícího vozidla do 180 km/h
Doporučené měřící rychlosti 65/96/130 km/h
Měřící pneumatika Barum 4,00 - 8" 250 kPa, max 700 kPa
Nastavitelný přítlak měřícího kola 250 - 1000 N
Referenční pneu Barum 3,5 - 4 MK - 2
Zásobní množství vody 400 litrů
Výška vodní vrstvy 1 mm
Provozní teploty uvnitř vozidla 0 až +50 °C
Provozní teploty vně vozidla -20 až +50 °C
Skladovací teplota -40 až +70 °C
Délka papíru pro záznam výsledků 80 m
 Automatické uchovávání naměřených hodnot v paměti počítače až do dalšího měřícího cyklu.
 Automatická kontrola celého měřícího systému při jeho uvedení do provozu.
 Automatická kalibrace snímačů před každým měřícím cyklem.
 Automatické jištění proti překročení provozní teploty počítače.
 Automatické jištění proti nežádoucímu poklesu napětí autobaterie.
 Provozní testy pro rychlou kontrolu jednotlivých částí měřícího zařízení.

 


 

Hlavní technická data T613-3 TRT

Motor

Čtyřdobý, vzduchem chlazený osmiválec do V 90° umístěný nad zadní nápravou

Zdvihový objem

3495 ccm

Nejvyšší výkon

123,5 kW/5200 ot/min

Nejvyšší točivý moment

270 Nm/3300 ot/min

Převodovka

čtyřstupňová, mechanická plně synchronizovaná

Nápravy

nezávislé zavěšení kol

Pneumatiky

205/70 R14

Předepsané huštění pneu vozidla

167 kPa př. náprava, 225 kPa zadní

Objem palivové nádrže

55 l

Hmotnost měřícího vozidla včetně plných benzínových nádrží a vodních nádrží

2500 kg

Vytápěcí zařízení

nezávislý topný agregát 3800 +-300 W