603/1

Tatra 603/1 je velice pěkný kousek z rodiny T603. Nikdo mi však není schopen objektivně říct, čím je možné ji přesně charakterizovat. Každý totiž říká jemně se lišící pravdu. T603/1 je však charakteristická určitými prvky a tyto se pokusím popsat.


Tatra 603/1

Začala se vyrábět v roce 1956. Typ motoru 603F, výkon 95k. Na jedničce jsou zajímavé hlavně nárazníky a prolis na kapotě, kterým je přiváděn vzduch k topení a větrání. Má krátké zadní lapače s větším počtem křidélek. Zajímavé je umístění lišt na bocích a nad prahy. Puklice na kolech mají vylisovaný nápis Tatra. Bílá směrová světla. Okno v předních dveřích je nedělené.

Charakteristický rys T603/1 je přední třísvětlová maska. Reflektory v masce jsou umístěné za skleněným štítem. Dorazy na náraznících mají tvar hlavy nábojnice. Na kapotě je prolis a pod ním je nápis Tatra. Čelní okno je nižší oproti mladším modelům. Palivo se vlévá otvorem, který je umístěn v předním zavazadlovém prostoru.
Opěradla předního sedadla jsou nedělené. Bílý volant. Bílé jsou všechny kličky a páčky. Zajímavěji tvarovaná palubovka, oproti mladším modelům, odlišné je i čalounění dveří.
Dalším charakteristickým prvkem je tvarování zadní kapoty a zpětné svítilny - jiný tvar zadních lapačů. Kulatější tvary nárazníku. Výstup výfukového potrubí z tlumičů je spojen do jedné trubky a její vyústění je přesně ve středu pod otvorem na kliku (na fotografii nejsou použity správné díly).
Motor má zdvih 72mm a tudíž i objem lehce nad 2,5l. Zapalování je pomocí cívky. Tyristrové zapalování bylo použito až později (opět nesprávně na fotografii). Zde je pravděpodobně použit motor 603H, který má 105k, obsah do 2,5l a větší kroutící moment. Já bych si ho osobně taky namontoval.